Nowy Nissan Juke – pierwsze wrażenia - Premiera Nissana Juke we Władysławowie
10 lat na rynku. Milion sprzedanych egzemplarzy w Europie. Te liczby opisują Nissana Juke pierwszej generacji. Czy druga generacja miejskiego crossovera Nissana powtórzy sukces poprzednika? To pokaże czas. Jednak pierwsze wrażenie nowy Nissan Juke robi bardzo dobre.
10 lat temu Nissan rozpoczął produkcję crossovera segmentu B – Juke’a. W 2010 r. był to jeden z pierwszych miejskich crossoverów na rynku. We wrześniu 2019 r. Nissan zaprezentował drugą generację swojego B-klasowego crossovera, określanego mianem coupe crossover. Co nowego przyniosła druga generacja Nissana Juke’a? Sprawdziłem to!
Jaki jest więc nowy Nissan Juke?
Nowy Nissan Juke - pojemność bagażnika
Pierwsza generacja Nissana mierzyła 4,14 m długości, 1,76 m szerokości i 1,56 m wysokości. Rozstaw osi wynosił 2,53 m, a pojemność bagażnika – 352 l. Nowy Juke urósł. I to sporo. Jest dłuższy od swojego poprzednika o 8 cm (4,21 m), szerszy o 4 cm (1,8 m) i wyższy o 3 cm. Zmiany w gabarytach widać najbardziej w rozstawie osi i pojemności bagażnika. Pierwsza z tych wielkości zwiększyła się o 11 cm (do 2,64 m) a druga – o 72 l (!), do 422 l. Oznacza to, że Nissan Juke II generacji mocno zbliżył się do swojego „większego brata” – Qashqaia. Zbliżył pod względem wysokości, szerokości i rozstawu osi. Te wielkości są niemal identyczne w obu tych autach. Co więcej, Juke drugiej generacji może pochwalić się o 12 litrów pojemniejszym bagażnikiem. Niby to niewiele, ale mimo wszystko…
Nissan Juke silnik
Parafrazując Henry’ego Forda mogę powiedzieć, że Nissana Juke’a możesz zamówić z każdym silnikiem, o ile będzie to trzycylindrowa jednostka benzynowa DIG-T 117. Pojemność silnika napędzającego małego Nissana wynosi 1 l, moc – 117 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm (z opcją overboost). Brzmi nieźle. O tym, jak wygląda to w praktyce, przekonam się już niedługo.
Co prawda silnik jest tylko jeden, ale możesz zamówić do niego jedną z dwóch skrzyń przekładniowych:
- sześciobiegową manualną
- lub dwusprzęgłowy siedmiobiegowy automat DCT. Wybierając automat dostajesz też manetki do ręcznej zmiany przełożeń.
Samochód wyposażony jest też w selektor trybu jazdy (Eco, Standard i Sport). Dzięki niemu, jak pisze producent, możesz dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem maksymalnej przyjemności jazdy.
Nowy Nissan Juke - elegancja i styl
Nowego Juke’a możesz zamówić w 11 kolorach. Możesz też go spersonalizować – wybierając kontrastowy kolor nadwozia i dachu (np. czarne nadwozie połączone z czerwonym dachem, czerwone nadwozie połączone z czarnym dachem czy niebieskie nadwozie połączone z szarym lub czarnym dachem).
Nissan Juke kolory nadwozia
Możesz też wybrać jeden z trzech kolorów wykończenia wnętrza:
- materiałową czarną z elementami z alcantary,
- materiałową szaro-białą
- materiałową pomarańczową z elementami sztucznej skóry.
Kolorowe akcenty są obecne nie tylko na fotelach, ale też na desce rozdzielczej. Już od najtańszej wersji wyposażenia (Visia) dostępne są jednobryłowe przednie fotele.
Nowy Nissan Juke - wyposażenie
„Na pokładzie” Nissana Juke’a znajdziesz m.in. system multimedialny (z 8-calowym ekranem dotykowym), obsługującym Apple Car Play i Android Auto. Masz też dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom.

Ze swoim Jukem możesz porozumiewać się głosowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. Tą drogą możesz m.in. sterować światłami oraz przesyłać do pokładowego systemu nawigacji współrzędne docelowego punktu podróży. Z kolei, za pośrednictwem aplikacji NissanConnect Services możesz sterować wieloma funkcjami samochodu (np. sprawdzić status zamków drzwi w samochodzie, blokować je lub otwierać zdalnie za pomocą smartfona). W ten sam sposób możesz sprawdzić ciśnienie w oponach lub poziom oleju przed podróżą.
Nowy Nissan Juke – cena
Nowy Nissan Juke dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia:
- Visia (tylko ze przekładnią manualną) – od 67 900 zł
- Acenta – od 73 400 zł (z przekładnią manualną) i od 78 900 zł (z przekładnią automatyczną)
- N-Connecta – od 80 900 zł (z przekładnią manualną) i od 86 400 zł (z przekładnią automatyczną)
- N-Design – od 86 700 zł (z przekładnią manualną) i od 92 900 zł (z przekładnią automatyczną)
- Tekna – od 92 900 zł (z przekładnią manualną) i od 98 400 zł (z przekładnią automatyczną).
Szukasz nowego modelu Nissan Juke w atrakcyjnej cenie? Auto na abonament czy leasing? Poznaj ofertę: Nissan Juke Leasing z rabatem od SuperAuto.pl
Pierwsza generacja Nissana Juke’a sprzedała się na rynku europejskim w imponującej ilości miliona egzemplarzy. Na prezentacji nowego modelu dowiedziałem się, że przez miesiąc polscy klienci zamówili 300 egzemplarzy Juke’a II generacji. Czy to dużo? Wg mnie tak. Z danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR wynika, że w 2019 r. w Polsce zarejestrowanych zostało 2 180 Juke’ów I generacji.
Jak jeździ nowy Nissan Juke? O tym przekonacie się na początku przyszłego tygodnia- Nissan Juke test jazdy